Lestabel 2de & 3de graad STW

 

 

Leerlingen in de studierichting sociale en technische wetenschappen krijgen in de tweede en derde graad een theoretische opleiding waarin het wetenschappelijke en sociaalwetenschappelijke met aandacht voor aspecten van voeding, evenwaardige componenten zijn. 
Dat veronderstelt interesse voor technologie, maatschappelijke vraagstukken en het functioneren van de mens in zijn omgeving. In de tweede graad wordt de zelfstandigheid van de leerlingen gestimuleerd met integrale opdrachten. Aan de hand van competenties die de leerlingen moeten verwerven, worden ze aangespoord om zichzelf in kaart te brengen en te evalueren. De nadruk ligt in dit vakgebied vooral op groei en ontwikkeling van vaardigheden, namelijk een sociaal wetenschappelijk of natuurwetenschappelijk onderzoek voeren, een activiteit voor een groep organiseren, presenteren en de studieloopbaan in eigen handen nemen. In de derde graad vergroot het pakket wetenschappen, sociale wetenschappen en integrale opdrachten. 
De leerlingen worden nog meer uitgedaagd tot zelfstandigheid en zelfontplooiing. De opdrachten worden zo geconcipieerd dat leerlingen voorbereid worden op hoger onderwijs. In het zesde jaar worden twee uren ingericht ter voorbereiding van de geïntegreerde proef (gip). Tijdens die uren werken de leerlingen onder begeleiding aan hun gip. Dat biedt ze de gelegenheid om vragen te stellen en gegevens te verwerken. Ze werken een project uit waarin de vier vaardigheden van stw aan bod komen.
 

 

2de graad

2de graad

3de graad

3de graad

 

1ste jaar

2de jaar

1ste jaar

2de jaar

Godsdienst

2

2

2

2

Aardrijkskunde

1

1

1

1

Engels

2

2

2

2

Frans

3

3

3

3

Geschiedenis

1

1

1

1

Informatica

1

1

-

-

Integrale opdrachten

6

6

7

8

Lichamelijke opvoeding

2

2

2

2

Natuurwetenschappen

4

4

5

4

Nederlands

4

4

4

4

Plastische opvoeding 1 1 - -

Sociale wetenschappen

3

3

5

4

Voedingsleer

1

1

1

1

Wiskunde

3

3

3

3

TOEKOMSTMOGELIJKHEDEN

Na deze studierichting hebben de leerlingen een brede theoretische basis die hen in staat stelt hoger onderwijs (professionele bachelor) aan te vatten. 
Zij kiezen vooral voor de paramedische sector (verpleging), de sociale sector, het onderwijs en de facilitaire dienstverlening. Zij hebben ook toegang tot het zevende jaar leefgroepenwerking.

Zircon - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.